چارسوق لارستان: «کیاوش زائری» مدیر سینما نخل مجتمع طوبی لارستان در گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه، به مناسبت ۲۱ شهریورماه، روز ملی سینما، اظهار داشت: مجتمع طوبی لار به دلیل داشتن سه سالن حرفه‌ای سینمایی دارای امتیاز پردیس سینمایی درجه یک است. وی تصریح کرد: سینما نخل لارستان شامل سه سالن سینماییِ «باران»، «بادگیر» و «برکه» با ظرفیتی به ترتیب ۱۳۵، ۴۵ و ۴۵ نفر می‌باشد که از ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است. 

مدیر سینمایی مجموعه نخل لارستان خاطرنشان کرد: ما برای اکران فیلم‌ها، تا حدودی قدرت انتخاب داریم، اما از جایی به بعد، به واسطه اینکه تهیه‌کنندگانِ مختلف با شرکت‌های پخشِ محدودی کار می‌کنند، ممکن است در یک مدت زمان خاص، یک شرکتِ پخش چهار پنج فیلم در اختیار داشته باشد که از این تعداد فقط سه فیلم پرفروش باشد؛ بنابراین برای دریافت مجوز اکران این سه فیلمِ پرفروش، باید دو فیلم دیگر را هم اکران کنیم.

زائری اظهار داشت: گاهی موضوع فیلم هم برای ما مهم است، به عنوان نمونه ممکن است فیلمی کم‌فروش باشد، اما به واسطه موضوعی که دارد، برای جامعه مفید است و باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه می‌شود؛ از طرفی، فیلم‌هایی هم بودند که از نظر رده سنی و موضوعی مخاطب خاصی داشتند، اما به واسطه اینکه شاید دیدن آن برای همه افراد جامعه مناسب نبود، فقط اکران محدود و طبق موظفی آن را در دو سه هفته انجام دادیم.

وی با اشاره به استقبال مردم از فیلم‌های کمدی و بیشترین رده سنی مخاطب گفت: گاهی فیلم‌هایی از جمله فیلم‌های کمدی مخاطب مشخصی ندارند و مخاطبانِ آن تقریبا از تمام سنین هستند، اما مخاطب فیلم‌های با ژانرهای غیر کمدی فرق می‌کند، به عنوان نمونه رده سنی فیلم‌های اجتماعی، ترسناک و... معمولا از ۱۵ تا ۴۰ سال است. به طور کلی، بیشترین مخاطبان سینما، جوانان هستند.

مدیر سینمایی مجموعه نخل لارستان با اشاره به فراهم کردن امکانات رفاهی برای تمام گروه‌ها و به ویژه معلولان اظهار داشت: مسیرهای مجتمع به گونه‌ای طراحی شده که کمترین فشار را به معلولان بیاورد، یک معلول می‌تواند از ورودی مجتمع با ویلچر وارد شود و از سینما و تمام امکانات مجتمع استفاده کند.

کیاوش زائری در مورد درآمد حاصل از فروش بلیت خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی بابت بلیط سینما شامل ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد هزینه فروش اینترنتی و ۵۰ درصد سهم شرکت پخش بوده و در نهایت مابقی، درآمد سینماست.

وی در مورد فرهنگ استفاده از سینما تصریح کرد: ما یک سری قوانین در این زمینه داریم که رعایت آن جهت احترام و سلامت و رفاه حال مراجعین و نیز افزایش عمر مفید سینما لازم است.

او خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی، تقریبا هر روزه، دانش‌آموزان از مدارس مختلفِ لار و شهرهای اطراف (اوز، خنج، گراش، بستک، داراب، زرین‌دشت و...) جهت استفاده از سینما، پارک بازی و محیط امن مجتمع مراجعه می‌کنند.

زائری در مورد کیفیت بالای سینمای این مجتمع گفت: سینمای نخل لارستان از لحاظ امکانات با سینمای ایران‌مالِ تهران در یک سطح است، چراکه هر دو توسط یک پیمانکار ساخته شده است و سینما نخل لارستان بر اساس درجه‌بندی جدید از درجه یک (بالاترین درجه) برخوردار است. از زمان راه‌اندازی سینما تاکنون فرهنگ استفاده از سینما رو به پیشرفت بوده و به مرور شاهد حضور اقشار مختلف جامعه در سانس‌های مختلف سینما هستیم که امید است این روند رو به افزایش باشد.