بایگانی نوشته‌ها


نشست تجربه گردشگری در بندر تاریخی کنگ با مهندس ایوب زارعی

به گزارش چارسوق لارستان، نخستین نشست از سلسله نشست های کارگروه توسعه گردشگری لارستان که باعنوان «پـَرواسـَه» انجام خواهد شد، به تجربه گردشگری در بندر تاریخی کنگ با حضور مهندس ایوب زارعی، دستیار مدیرعامل منطقه آزادقشم در امور منطقه ای و شهردار سابق بندر تاریخی کُنگ اختصاص دارد.

بازندگان فاضل در بازی معیشت!

روزنامه خراسان، در مقاله ای با عنوان بازندگان فاضل در بازی معیشت! به چرایی این موضوع پرداخته که چرا فردی از اهالی فرهنگ و ادب که عمرش را در راه خلق آثار ادبی صرف می کند، نباید از حداقل های یک زندگی معمولی مانند مسکن برخوردار باشد؟

بازندگان فاضل در بازی معیشت!

 روزنامه خراسان، در مقاله ای با عنوان بازندگان فاضل در بازی معیشت! به چرایی این موضوع پرداخته که چرا فردی از اهالی فرهنگ و ادب که عمرش را در راه خلق آثار ادبی صرف می کند، نباید از حداقل های یک زندگی معمولی مانند مسکن برخوردار باشد؟

تاثیر مشارکت خیرین در برنامه های فرهنگی و هنری و اجتماعی شهر لار

بی شک نیک اندیشان و خیرین شهر لار، با توجه به صرف هزینه های قابل توجه در گره گشایی از مشکلات مردم، پیش رو و زبانزد در فعالیت های عام المنفعه هستند و تلاش های آنان در این راه بر هیچ کس پوشیده نیست، این سخاوت های مالی با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، باعث جبران محرومیت ها و عقب ماندگی هایی در حوزه های مختلف مانند: آب، بیمارستان، راه، مسکن، مسجد و مدرسه و بسیاری از امور عمومی شده است. در بسیاری از این بخش ها، وظیفه اصلی در جبران این محرومیت ها بر دوش دولت و حاکمیت است، اما مشکلات مردم و اعتقاد به رفع این مشکلات باعث شده است، این خیرین در کنار دستگاه های اجرایی در شهرستان، برای شناسایی و رفع این کمبودها با صرف هزینه های هنگفت نقش آفرینی کنند.

مرثیه قلم و دوات هنرمندان در رثای سالار شهیدان

مرثیه همیشه به خواندن و سینه زدن نیست، گاهی دوات و قلم هم می‌توانند به سوگ و عزا بنشینند و تا عمق جان بیینده و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند؛ چیزی شبیه بدیهه نویسی که شب تاسوعای حسینی در کافه کتاب تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برپا بود.

سومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی بین المللی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام برنامه های ایام محرم و صفر، گفت: رابطه‌ هنر و دین، ارتباطی پیچیده و قابل تامل است که می تواند درنهایت به هدایت نوع بشر منجر گردد و همین جاست که هنرمندان دست به خلق آثاری می زنند که انگار در دل همان برهه از تاریخ با چشمانی اشک آلود و دلی غمگین به تماشای تاسوعا و عاشورا نشسته ایم و درس ها می گیریم و به ساحت مقدس شهید کربلا، توسل می جوئیم.

روزهای کم رمق کتابفروشی های لار

کتاب فروشی های شهر لار را عموماً باید همان کتابفروشی های محلی دانست که لزوم حمایت و برقراری ارتباط بین آنها با مشتریانشان، سبب تقویت ترویج کتاب و کتابخوانی در منطقه خواهد بود. حمایت از فروشگاه های کتاب، در کنار تلاش گردانندگانشان در حفظ ارتباط مستمر و توجه به نیازهای مخاطب، موجب رونق این واحدهای مهم فرهنگی و همچنین رضایت قشر علاقه مند به کتاب می گردد. شهر لار دارای چند کتابفروشی است که معمولاً هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می کنند، اما متأسفانه در چند سال اخیر تعدادی از آنها به دلیل مشکلات در تأمین اجاره محل و عدم انتفاع مالی مناسب از کسب و کار خود، تعطیل شده اند.

برای تکمیل فرم همکاری کلیک کنید