به گزارش چارسوق لارستان، ویژه برنامه «بزمِ شاهنامه» به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در حیاط کتابفروشی ریباس برگزار شد.
این مراسم که از سوی موسسه فرهنگی هنری چهارسوق لارستان، با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و خانه فرهنگ و هنر ریباس، ترتیب داده شده بود، با استقبال خوب علاقه مندان به ادبیات کهن و شاهنامه خوانی مواجه گردید.
استاد «علیرضا عندلیب» در این برنامه به شرح و خوانش داستان «کِرمِ هفتواد» پرداختند و برداشت متفاوتی از این داستان را ارائه کردند. ایشان با اشاره به نشانه هایی که در این شعر بیان شده، روایتی از تاریخ لار و ساخت «قلعه اژدهاپیکر» که از آثار به جا مانده از دوره ساسانیان است را بیان کردند.

همچنین، داستان «رزم سهراب و گُردآفرید» و «رزم رستم و اشکبوس» با اجرای دو تن از نونهالان با استعداد شهرمان، «تبسم ماهرو» و «پرهام پروین» برای حضار نقالی شد.

بررسی گوشه های آوازی موسیقی ایرانی برای خواندن شاهنامه، از دیگر برنامه های این نشست بود که توسط «علی قنبرزاده»، هنرجوی آواز ایرانی و از شاگردان «سینا سرلک»، ارائه گردید.

تکنوازی «وحید آذرشب» همراه با شعری از شاهنامه پایان بخش این ویژه برنامه بود.

گفتنی است که سلسله نشست های بررسی ادبیات کهن ایران، در ماه های آتی از سوی «انجمن ادبی چهارسوق لارستان» پیگیری و برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه وب سایت و شبکه های اجتماعی رسانه چارسوق کسب اطلاع کنند.

گزارش تصویری «بزم شاهنامه» را از اینجا ببینید.