اصغر فرودی شهردار لار که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان، در جمع صنف قنادان سخن می گفت، این جشنواره را یک رویداد مهم فرهنگی در سطح شهرستان دانست و افزود: برگزارکنندگان این جشنواره در سال های گذشته کار خوب و تاثیرگذاری انجام داده اند و باید این رویداد مهم را بیش از پیش پیگیری و تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره در سال های گذشته گفت: امروز این جشنواره در سطح ملی در حال برگزاری است و ما به عنوان برگزار کننده این رویداد مهم فرهنگی باید کاری کنیم که این جشنواره در سطح ملی دیده شود.

شهردار لار، جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان را دارای آثار و پیامدهای بسیار خوب در زمینه های مختلف دانست و گفت: یکی از این پیامدها در زمینه اقتصادی است. در علم اقتصاد گفته می شود که تبلیغات هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری است و هر چه بتوانیم حلوا مسقطی لاری که یک بِرَند محسوب شده را در سطح کشور و دنیا تبلیغ کنیم، موجب رونق اقتصادی در سطح شهر و منطقه خواهد شد.

این مدیر شهری، دومین تاثیر این جشنواره را در بُعد فرهنگی دانست و افزود: در این جشنواره شخصیت های کشوری، استانی و شهرستانی و میهمانان متعددی از اقصی نقاط مختلف کشور حضور خواهند داشت که این موضوع به لحاظ تبادلات فرهنگی می تواند نتایج و اثرات بسیار خوبی برای منطقه داشته باشد.

اصغر فرودی با بیان اینکه مهمترین تاثیر این جشنواره در حوزه سیاسی است، گفت: هر چه بهتر و بیشتر بتوانیم جشنواره ها را در سطح ملی و یا استانی برگزار کنیم، در حوزه سیاسی پیامدهای خوبی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

اصغر فرودی شهردار لار، در ادامه؛ حمایت همه جانبه خود و مجموعه مدیریت شهری را از این جشنواره اعلام کرد و گفت: همه نهادها باید برای اجرای این جشنواره در سطح ملی تلاش و همکاری کنند.

شهردار لار از پیگیری فرماندار ویژه لارستان، اعضای شورای اسلامی شهر لار و معاونت فرهنگی شهرداری در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی تقدیر کرد و انجام برنامه های فرهنگی با هدف معرفی شهر و منطقه در سطح ملی را از جمله وظایف شهرداری دانست.

اصغر فرودی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی یکی دیگر از پیامدهای این جشنواره است و در روزهای برگزاری، شاهد شور و نشاط خاصی در سطح شهر خواهیم بود که به دنبال آن اثرات نشاط اجتماعی را خواهیم دید.

شهردار لار تصریح کرد: برنامه ای که نشاط اجتماعی و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشد در کاهش حوادثی همچون تصادفات رانندگی هم تاثیرگذار خواهد بود.

این مدیر شهری گفت: باید کاری کنیم که مسقطی لاری از جنبه داخلی و شهرستانی خارج شده و جنبه ملی به خود بگیرد و شاهد رونق این محصول در کشور باشیم.

اصغر فرودی، بر نصب اِلمانِ حلوا مسقطی لاری در سطح شهر تاکید کرد و گفت: مقدمات این کار انجام شده و صنف قنادان هم باید در طرح و اجرای آن همکاری کنند.

در این جلسه، احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان، محسن زارع معاون فرهنگی شهردار لار، زارع پور سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و فرج پور رئیس اتاق اصناف هم حضور داشتند.