چارسوق لارستان | محمد حاجیان: کتابفروشی ریباس در نمایشگاه کتاب امسال، بیش از 1000 جلد کتاب به صورت مجازی به علاقه مندان ارائه کرده است.
فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ریباس از سال 1399 فعالیت خود را در شهر لار آغاز کرده و همیشه تلاش داشته کتاب های با کیفیت و به روز را در دسترس شهروندان و اهالی منطقه لارستان قرار دهد. این کتابفروشی امسال با شرکت در بخش فروش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توانست، بیش از 1000 جلد کتاب را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
به گفته احمد نبی زاده، مدیر کتابفروشی ریباس: «غرفه مجازی نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای جبران کاهش فروش کتابفروشی ها در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بوده و این امکان فقط برای کتابفروشی های عضو خانه کتاب و ادبیات ایران فراهم آمده است. کتابفروشی ریباس از ابتدای فعالیت خود به عضویت این سازمان درآمده و توانسته برای دسترسی بهتر هموطنان، نمایشگاهی دائمی و مجازی از موجودی کتاب ها داشته باشد».
وی با اشاره به استقبال خیلی خوب هموطنان از نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: «بیشترین درخواست ها برای سفارش کتاب را از شهرهای تهران، کرج، قم، مشهد و یزد داشتیم و پس از آن شهرهای ارومیه، تبریز، اراک، زنجان، کرمان، کرمانشاه، رشت، سنندج و شیراز استقبال خوبی از این نمایشگاه کردند».
نبی زاده ضمن تشکر از همکاری پرسنل اداره پست لار برای دریافت و ارسال به موقع سفارش ها گفت: «این نمایشگاه مجازی همچنان برقرار است و علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سامانه Bazarketab.ir برای هر کد ملی تا سقف ده میلیون ریال و با تخفیف 25 درصد از کتابفروشی‌های حاضر در سامانه اقدام به خرید نمایند. به علاوه این امکان فراهم است که والدین برای افراد زیر 18 سال خانواده بتوانند از طریق صفحه کاربری خودشان و با اضافه کردن فرزندان، از همان میزان یارانه افراد بزرگسال برای ایشان نیز اقدام به خرید کتاب نمایند. ویژگی مهم دیگر این مرحله از فروش مجازی ارسال رایگان بسته‌های پستی به سراسر نقاط کشور می‌باشد».
مدیر کتابفروشی ریباس بیان داشت: «فروشگاه فیزیکی ریباس نزدیک به چهار سال است که فعالیت خود را شروع کرده و رویکرد اصلی ما، عرضه بهترین و با کیفیت ترین کتاب های منتشر شده در کشور است، اما در یک سال اخیر با استقبال کمتری از سوی همشهریان روبرو شده ایم و شاید یکی از دلایل آن افزایش قیمت کتاب، همچون سایر کالاهای مورد نیاز زندگی باشد.
از این رو فرصت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب و دریافت یارانه خرید از سامانه بازار کتاب، فرصت بسیار مغتنمی است برای دور نشدن از این محصول ضروری فرهنگی. واقعیت این است که جامعه ای که امروز برای آگاهی و تهیه کتاب هزینه نکند در آینده هزینه های بیشتری را متحمل خواهد شد».