جشنواره عکس رضوی لار

به گزارش چارسوق لارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان جشنواره عکس رضوی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون شعر و هنر رضوی لارستان، کانون بسیج هنرمندان، انجمن عکس لار، خبرگزاری نخل لارستان و انجمن فرهیختگان برگزار می شود. اشاعه فرهنگ منور رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری، استفاده از رسانه موثر عکس در راستای توسعه معارف دینی رضوی برای عموم مخاطبان، شناسایی عکاسان مستعد منطقه و ایجاد ارتباط بهتر بین هنرمندان این رشته از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

فراخوان جشنواره در دو بخش حرفه ایِ دوربین و موبایلی است و عکاسان حرفه ای و آماتور می توانند آثار خود را ارایه کنند.

پس از انتخاب آثار برتر، به 4 تصویر منتخب بخش دوربینی مبلغ 10،000،000 ریال و 4 تصویر منتخب در بخش موبایلی مبلغ 5.000،000 ریال پرداخت خواهد شد.

آثار منتخب به صورت نمایشگاهی مجازی در سایت آژانس عکس نخل لارستان نمایش داده می شود. در صورت برپایی نمایشگاه فیزیکی شرایط و نحوه برگزاری به منتخبین اعلام میگردد.

محورهای فراخوان

آداب، آیین‌ها و مناسک زیارتی و عبادی

زائر و زیارت در اماکن مقدسه

خانواده و گروه‌های زیارتی در اماکن مقدسه

معماری و هنرهای تزیینی اسلامی در اماکن مقدسه و بافت پیرامونی آن

 آثار ارسالی حتما باید در چارچوب محورهای یاد شده باشد، در غیر این صورت اثر به مرحله داوری راه پیدا نمی کند، همچنین نگاه خلاقانه در آثار اولویت انتخاب داوران خواهد بود. همچنین توجه به نکات زیر برای ارسال آثار به جشنواره ضروری است؛

* آثاری که با دوربین عکاسی دیجیتال و موبایل ثبت شده باشند و اطلاعات تصویر (exif)آن از بین نرفته باشد قابل قبول است. همچنین هرعکاس می تواند فقط در یک بخش شرکت کند.

* عکاسان می توانند در بخش دوربینی حداکثر 10 تک عکس و در بخش موبایلی حداکثر 10 تک عکس ارسال نمایند.

لازم است حتما فرم اطلاعات شخصی با فرمت PDF ( شامل نام . نام خانوادگی . شماره تماس . محل سکونت) همراه با آثار، از طریق شماره 09392282047 در پیام رسان تلگرام یا ایتا به صورت فایل ارسال گردد.

* توجه شود آثار ارسالی به هیچ عنوان نباید حاوی واتِرمارک (امضا یا آرم) باشد. همچنین ویرایش تصویر به نحوی باشد که به سندیت عکس آسیب نزند.

* فایل آثار ارسالی باید با فرمتJPG و در ابعاد ضلع بزرگ 2000 پیکسل و رزولوشنDpi 100 و Quality 10 به یکی از پیام رسان های ذکر شده ارسال شود. در ضمن، تمامی فایل ها ارسالی باید به اسم خود شخص مانند مثال : reza01 نام گذاری شود و همراه فایل PDF اطلاعات شخصی به ترتیب شماره عکس ارسال گردد.

* دبیرخانه می تواند برای تهیه اقلامی همچون تیزر، چاپ کتاب، نماهنگ و گزارش های معرفی نمایشگاه از آثار ارسالی استفاده کند.

* تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیرخانه است.

* پس از داوری آثار، منتخبین باید فایل اصلی اثر خود را در اختیار دبیرخانه قرار دهند. در صورت عدم ارائه فایل اصلی عکس از جشنواره حذف میگردد.

* شرکت کننده با ارسال فایل اصلی عکس، به عنوان مالک اثر شناخته شده و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر به عهده شرکت کننده است.

دبیری جشنواره را  آقای سعید اسماعیل زاده مسول انجمن عکس لار بر عهده دارد و مسول دبیر خانه  آقای احسان غارتی است. آقایان امیر قیومی،احمد نبی زاده و خانم یسنا یزدان پناه داوران جشنواره عکس رضوی هستند.

* آخرین مهلت ارسال آثار، پنجم خرداد ماه 1403 است. تاریخ داوری و اعلام نتایج از طریق صفحه و کانال های خبری انجمن عکس لارستان و انجمن فرهیختگان اعلام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در کانال می توانید از طریق (ایتا و تلگرام) با دبیرخانه نمایشگاه با شماره 09392282047 در ارتباط باشید.