چارسوق لارستان: جشنواره ملی سرود فجر در قالب جشنواره بین المللی موسیقی فجر کار خود را از سال ۱۴۰۱ برای اولین بار آغاز کرد که گروه هنری مصباح الهدی لارستان در بین ۱۰ گروه برتر کشور در بهمن ۱۴۰۱ در تهران به اجرا پرداخت و خوش درخشید.
شهریور ۱۴۰۲ فراخوان دومین جشنواره ملی سرود فجر منتشر شد که طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت خانه پس از گزینش اولیه از میان ۸۰۰ فیلم ارسالی به دبیرخانه، ۸۱ گروه دی ماه در مرحله استانی در تهران، اصفهان، مشهد و لارستان در مقابل هیئت داوران متشکل از امید رهبران، قاسم صرافان، مجید اخشابی و شهلا میلانی به رقابت پرداختند. گروه هنری مصباح الهدی لارستان با دو رده بزرگسال و خردسال خود در این مرحله مورد تحسین حاضران قرار گرفت و با نظر قاطع هیئت داوران با دو گروه خود در بین ۳۰ گروه برتر به مرحله کشوری راه یافت.
از نکات قابل توجه این جشنواره ملی این است که ۳۰ گروه راه یافته به مرحله کشوری باید با همراهی گروه ارکستر زنده در تهران به اجرا بپردازد.

گروه فرهنگی هنری مصباح الهدی لارستان که این روزها مشغول تمرینات فشرده و سخت برای حضور در ایستگاه پایانی این رویداد ملی است، ۲۰ شهریور ماه با دو گروه خود عازم تهران خواهد شد تا ۲۴ شهریور ماه با همراهی گروه ارکستر زنده با ۲۸ گروه دیگر از سراسر کشور در این تورنمنت ملی سرود به رقابت بپردازد.