چارسوق لارستان: دوازدهمین سوگواره‌ی عکس و فیلم عاشورایی گراش، چهاردهم شهریورماه بامعرفی و تجلیل از برگزیدگان، در تالار سینما فرهنگ گراش برگزار و با معرفی آثار برگزیده در بخش شهرستان و استانی به کار خود پایان داد. در بخش شهرستان: هادی افشار از گراش (مقام اول)، سهیلا نوروزپور از گراش (مقام دوم) ، حسنا خواجی از گراش (مقام سوم) و در بخش استانی این سوگواره مسلم پورشمسی از گراش (مقام اول)، حسین خسروی از شیراز (مقام دوم) و سعید اسماعیل زاده و مهدی ابراری از لار (مقام سوم مشترک)، با رأی هیات داوران حائز رتبه شدند. وهمچنین از فاطمه ابراهیمی به عنوان برگزیده نگاه مخاطبان نمایشگاه تقدیر به عمل آمد. آثار برگزیده سوگواره از دهم تا چهاردهم شهریورماه در نگارخانه اُ در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

محورهای فراخوان دوازدهمین سوگواره‌ی عکس و فیلم عاشورایی گراش، شامل موضوعات: کودک و علمدار (ویژه عکاسان استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر)، آیین و سنت‌های عزاداری گراش (ویژه عکاسان شهرستان گراش)، سنت‌ها و آیین‌های عزاداری شهر و روستا، فرهنگ نذر، تعزیه، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و شهری، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، اماکن مذهبی گراش، و در بخش نگاه ویژه موضوع: علمدار (سقایی کردن، نشان دست روی علم، علم، حضور جانبازان در مراسم‌های عزاداری و...) بوده است و شرکت کنندگان طبق مقررات فراخوان نسبت به ارسال آثار اقدام نمودند.

طبق اعلام دبیرخانه، آثار دوازدهمین دوره سوگواره فیلم و عکس عاشورایی گراش توسط سیدعلی دُرمیانی (از اصفهان)، مهدی ناظری (از بندرعباس) و اسحاق آقایی (از یاسوج) داوری شده و دو کارگاه آموزشی با موضوع «مجموعه عکس مستند و رویکردهای جدید عکاسی مستند» توسط اسحاق آقایی و مهدی ناظری، و موضوع «چگونگی ارسال اثر به رقابت های جهانی عکاسی» توسط سید علی درمیانی از برنامه های جنبی این دوره بوده است.
امسال سوگواره عاشورایی گراش علاوه بر رقابت در بخش عکاسی، پذیرای آثار هنرمندان در بخش فیلم (فیلم کوتاه و کلیپ) نیز بود که از تلاش های فاطمه ابراهیمی و امین حیدری تقدیر شد و طبق نظر هیئت داوران این دوره، هیچکدام از آثار حائز مقام نشدند.
گفتنی است، دوازدهمین سوگواره منطقه ای عکس و فیلم گراش، با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس گراش، شورای اسلامی شهر گراش، موسسه فرهنگی و هنری هفت برکه، موسسه فرهنگی و هنری پندری، خیریه شباب البرکه گراش و بنیاد فرهنگی نوبهار برگزار شد.