چارسوق لارستان | موهبت پیرغیبی : 17 مرداد را، به مناسبت شهادت خبرنگار ایرنا، صارمی در سال ۱۳۷۷، روز خبرنگار می نامند. حرفه ای که گذشتن از چالش ها و کمبودهای مسیرش جز با عشق میسر نمی شود. تجلیل از اصحاب رسانه در کنار فرماندار و برخی از مدیران شهر، بهانه ای بود برای گفتن از مشکلات ریشه دار و نقدهای کهنه و نو اهالی خبر.

در این مراسم پس از سخنرانی تعدادی از مسئولین و قدردانی ایشان از زحمات خبرنگاران و تأکید بر اهمیت این حرفه، نوبت به شنیدن حرف ها و مطالبه های اصحاب خبر رسید.

آقایان ابوالحسن مؤیدی؛ مدیرمسئول و سردبیر «میلاد لارستان»، حمید منشی؛ مدیرمسئول و سردبیر «آفتاب لارستان»، سیاوش ستاری؛ مدیرمسئول «صدای صحرا» و خبرنگار خبرگزاری فارس، احمد نبی زاده، دبیرعکس «چارسوق لارستان»، محسن سلیم خبرنگار سابق خبرگزاری «ایرنا»، امید کریمی خشنود از «خبر بناوریه»، سحر طاهری؛ خبرنگار «میلاد لارستان»، شکیبا شجاعی؛ خبرنگار «نخل لارستان» موهبت پیرغیبی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر «چارسوق لارستان» و جمعی دیگر از دغدغه های خود گفتند‌. 

در این نشست صمیمی، مباحثی از قبیل تاثیر و جادوی رسانه و جنگ روایت ها و خرده روایت ها، رسالت خبرنگار در انعکاس حقیقت، استفاده از روش های نوین خبرنگاری و تولید خبر در قالب و محتوای جدید، لزوم و ضرورت راه اندازی خانه مطبوعات، همکاری و همگرایی که باعث رشد است، طلب مسائلی که گاهی بی پاسخ می مانند، انتشار نقدها و خواسته های مردم و عدم پاسخگویی مسئولین و خاطراتی از خبرنگاران مطرح شد و نیز از خبرنگاران شهید جنگ غزه یاد شد.

در پایان آقای دهقان، فرمانده فرمانداری ویژه لارستان، ضمن پاسخگویی به برخی از سوالات به بیان خاطراتشان از خبرنگاران و عکاسان خبری پرداختند و از اقدامات صورت گرفته از سوی فرمانداری لارستان اشاره کرده و برای بهبود شرایط خبرنگاران ابراز امیدواری کردند.