زینب دلام | چارسوق لارستان: مردم روستای کُردشیر لارستان که اکثرا در بندرعباس کار و زندگی می‌کنند، چندین سال است که به مناسبت عید غدیرخم در زادگاه خود گردهم می‌آیند و اطعام غدیر را به جای می‌آورند.
در این مراسم که با استقبال چشمگیر مردم از شهرها و روستاهای مختلف جنوب فارس و حتی اهل سنت همراه است، برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله سرود، تئاتر، خوانندگی، تواشیح، شعرخوانی، مسابقه و قرعه‌کشی با اهدای صدها کارت هدیه، لوازم خانگی و کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و کربلای معلی اجرا می‌شود.
"مسلم ایاغ"، خادم اهل بیت و فعال فرهنگی مذهبی کردشیر در مراسم جشن عید غدیرخم که دوشنبه‌شب، ۴ تیرماه با حضور "سردار احمد راستی" معاون نیروی دریایی سپاه، "داریوش دهقان" فرماندار ویژه لارستان، "رحمت‌الله دالان‌دار" بخشدار صحرای باغ، معاونان فرمانداری لارستان، مسئولان و گروه‌های مختلف مردم در حسینیه پنج‌تن آل‌عبا کردشیر برگزار شد، اظهار داشت: این هفتمین مراسم غدیری بود که در بخش صحرای باغ برگزار کردیم.

غدیر، بهانه‌ای برای دیدار دوباره مردم کردشیر
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردمِ این منطقه در بندرعباس زندگی می‌کنند ما بیشتر از یک جشنِ بزرگ را نمی‌توانیم در اینجا برگزار کنیم که این جشن یا مربوط به عید غدیرخم است یا نیمه‌شعبان.
این فعال فرهنگی مذهبی خاطرنشان کرد: هیچ مراسمی غیر از مراسم اهل بیت نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند چنین جمعیتی را در کنار هم داشته باشد.
ایاغ در مورد نحوه تامین هزینه‌های جشن گفت: سال گذشته، ۶ هزار قبض برای قرعه‌کشی داشتیم، هزینه این قبض‌ها ۶۰ میلیون تومان شد که مهمانانِ جشن پرداخت کردند؛ در کل، جشن سال گذشته، ۳۶۷ میلیون تومان هزینه داشت که ۶۰ میلیون به واسطه قبض‌هایی که خریداری شد، جمع‌آوری شد و سایر هزینه‌ها را هم مردم کردشیر پرداخت کردند.

امام علی، الگوی حاکمیت است
"سردار احمد راستی" معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در این برنامه اظهار داشت: امیرالمومنین در چهار سال و ۹ ماهی که مسئولیت جامعه اسلامی را برعهده داشت، کارهایی کردند که تا تاریخ، تاریخ است، به عنوان نماد و الگوی حاکمیت مطرح شده است.
وی افزود: نامه‌هایی که امام علی (ع) به سران استان‌ها و ایالت‌ها نوشتند، هر کدام کتابی جداگانه برای بشریت و تعالی انسان است.
معاون نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز، فرهنگ علوی و فرهنگ امیرالمومنین (ع) در کشورِ ما حاکم شده است و امیرالمومنین می‌بیند که فرزندانش در مقابل استکبار، بلندقامت ایستاده‌اند.

ضرورت شرکت در انتخابات
سردار راستی خاطرنشان کرد: امروز، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، یک فرهنگ و ایدئولوژی را در دنیا ایجاد کرده است و به عنوان یک قدرت مستقل در دنیا مطرح است که نه نگاه به شرق دارد و نه به غرب.
وی با تاکید بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری که ۸ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: امروز در آستانه یک انتخاب تاریخی قرار گرفته‌ایم، حضور و مشارکت همه خواهران و برادران در انتخابات ریاست جمهوری بزرگ‌ترین مشت محکمی است که در دهان دشمنان این آب و خاک زده می‌شود.

گفتنی است پیش از شروع جشن، ۱۵۰۰ پرس غذای اطعام غدیر در بین حاضران توزیع شد.
لازم به ذکر است اجرای این برنامه برعهده "سید مصطفی مهرآذین" مجری و کارگردان شبکه خلیج فارس بود.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم را از دریچه دوربین «زینب دلام» ببینید.