چارسوق لارستان | زینب دلام: محفل انس با قرآن کریم، سه‌شنبه‌شب، ۲۹ خردادماه، با حضور "قاسم مقدمی" قاری ممتاز کشوری و بین‌المللی، علمای اهل سنت و شیعه، مسئولان و گروه‌های مختلف مردم در مسجد عمار بن یاسر (مسجد اهل سنت) شهر لطیفی برگزار شد.

در این مراسم که "شیخ اسلام عالیان" امام جمعه اهل سنت لطیفی، "شیخ سید محمدنور دانش" امام جمعه اهل سنت خور، "حجت‌الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم" امام جمعه لار، رئیس اداره اوقاف لارستان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه، شهردار و رئیس شورای شهر لطیفی، کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان و گروه‌های مختلف مردمی حضور داشتند، "شیخ سلیمانی" از طلاب اهل سنت لطیفی و "علی پردانش" قاری شناخته‌شده لاری به تلاوت قرآن پرداختند و در پایان نیز "قاسم مقدمی" قاری برجسته ملی و بین‌المللی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، شور و نشاط زیادی به مجلس بخشید و حاضران را به وجد آورد.

"حجت‌الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی‌خرم" امام جمعه لار در این محفل قرآنی با اشاره به جایگاه پناهگاهی قرآن کریم اظهار داشت: همان‌طور که جسم انسان به یک پناهگاه نیاز دارد تا در سختی‌ها و بلاها، به آن پناه ببرد و در موقع سیل، باران، طوفان، سرما و گرما خود را از این آفات مصون بدارد، روح انسان نیز برای اینکه از جهت قرآنی بتواند خودش را از این آفات و بلایا مصون بدارد، به یک پناهگاه نیاز دارد تا در زمان شداید، سختی‌های روحی و معنوی و بن‌بست‌های فکری و علمی به آنجا پناه ببرد تا از این آسیب‌ها مصون و محفوظ بماند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که دست مکاتب مادی، هم نسبت به ماهیت و هم نیازهای انسان بسیار خالی است و اطلاع چندانی از ماهیت روح ندارد نه تنها مشکلی از مشکلات بشریت حل نکرده، بلکه بر مشکلات نیز افزوده است.

امام جمعه لار خاطرنشان کرد: خداوند پناهگاه‌هایی را برای انسان در نظر گرفته تا در شرایط روحی و سختی‌ها به آنجا پناه ببرد.

حجت‌الاسلام موسوی خرم افزود: اگر در مسیر قرآن گام بردارید این قرآن راه‌های متعددی را پیش روی ما می‌گذارد که باعث راحتی ما می‌شود و ما را از تاریکی‌ها به سمت نور می‌رساند؛ در واقع، قرآن کریم راه‌های مختلفی را پیش روی ما می‌گذارد و این راه‌ها به یک صراط ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: در هر خانه‌ای که قرآن تلاوت شود، برکت در آنجا بیشتر می‌شود و محل فرود ملائک خواهد شد، در خانه‌ای که ملائک به آن وارد شوند، دروغ، غیبت، آفات، تهمت و مشکلات نیست، شیاطین از این خانه هجرت می‌کنند و گناه، اختلاف و مشکلات وجود ندارد. در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود، برای اهل آسمان مثل یک ستاره می‌درخشد.

امام جمعه لار اظهار داشت: گاهی علما و طلبه‌ها مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما سه جا کار می‌کنیم ولی هشت‌مان گروی نه‌مان است؛ باید برگردند ببینند با قرآن چه کار کرده‌اند، در خانه‌ای که قرآن تلاوت نشود، برکت کم می‌شود و ملائک از آنجا هجرت می‌کنند و این خانه فرودگاه شیاطین می‌شود و بیرون کردن شیطان از خانه به این صورت است که انسان اهل انس و قرائت قرآن باشد.

حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم گفت: اگر به سمت قرآن بیاییم و به آن پناه ببریم، گمراهیِ ما را برطرف می‌کند و این نشان می‌دهد قرآن جایگاه باعظمی در بین امت اسلامی از نظر وحدت‌بخشی، راهنما، راهبر و حلال مشکلات امت اسلام در مسیر پیدا کردن راه سعادت دارد.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم را از دریچه دوربین «زینب دلام» ببینید.